Медичний центр "СІЛІЦЕЯ"
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Новини медичного центру [2]
Гомеопатія [1]
Дзеркало душі [1]
Дбайливим батькам [2]
Грудне вигодовування [2]
Вертеобрологія [4]
Неврологія [1]
Гірудотерапія (лікування п'явками) [1]
СЕС інформує [2]
Лікарські поради [5]
Замітки психолога [4]
Рефлексотерапія [1]
Форма входу
Наше опитування
Звідки ви взнали про наш сайт?
Всього відповідей: 266
Пошук
Головна » 2009 » Березень » 18 » Чи пора до школи? Поради лікаря.
17:03
Чи пора до школи? Поради лікаря.

Як тільки дитині виповнюється п'ять років, більшість сучасних батьків починають запитувати себе: віддавати малюка до школи вже через рік чи дати йому побути «маленьким», продовжити дитинство чи прискорити його розвиток? На що орієнтуватися під час пошуку вирішення цієї проблеми? Деякі орієнтуються на власний досвід («Я пішов до школи у сім років і все встиг» або «Я училася з шести років, і навіть краще, ніж семирічні однокласники»), але при цьому забувають про те, як багато змін відбулося у системі освіти за ці роки.

Інші батьки навпаки, враховуючи те, що початкова школа стала чотирирічною, вважають, що треба віддавати дитину до першого класу, навіть якщо їй немає і шести років: встигне «розкачатися» та підтягнутися за ці роки! Буває, що рішення про початок шкільного навчання приймається за самолюбивими мотивами (от у сусіда син молодший, але йде до школи, а наш чим гірший?).

Думаю, що зайве говорити про те, загальноосвітній школі, але не є як часто практичні психологи зіштовхуються пізніше з такими батьками та їх дітьми, коли проблеми, що виникають у першокласника, пов'язані не з тим, що погано у ньому самому чи у школі, а тим, що дитина виявилась не готовою до навчання.

Відразу скажу, що вміння читати, рахувати і писати, яких малюк набув удома чи в дитячому садочку, ще не є показниками того, що він готовий до шкільного навчання. Не забувайте, що до школи дитину, звичайно, теж навчають, але за зовсім іншими методами (більш ігровими), з іншим навантаженням у часовому аспекті (це не п'ять уроків по сорок хвилин!), іншими вимогами (її не будуть змушувати продовжувати справу, якщо помітно, що вона втомилася), іншою формою організації навчання (дошкільнята не сидять за партами більшу частину дня, а мають можливість посидіти на підлозі, полежати тощо).

Як же тоді приймати рішення про початок навчання? Як не помилитися в такому відповідальному кроці, який покладе основу успішності вашої дитини протягом найближчих дванадцяти років? Безумовно, найбільш точним і правильним буде застосування індивідуального підходу до ваших сина чи доньки. По-перше, не забувайте, що окрім біологічного віку є психологічний вік дитини, який може суттєво відрізнятися від нього як у меншій, так і в більшій мірі. По-друге, щоб дати абсолютно правильну відповідь на питання, чи готова дитина до школи, необхідно знати про специфіку закладу, до якого ви б хотіли її віддати. Цілком можливо, що дитина готова до навчання у досить «зрілою» для мовної чи математичної школи, до якої ви її віддаєте. Майте на увазі, що хоча початкові класи скрізь мають на меті загальний розвиток дитини, тим не менш, якщо школа спеціалізується на поглибленому вивченні якихось предметів, це зазвичай все одно відображається на системі викладання у молодших класах (хоча, б у виборі складніших підручників та підвищених вимогах до профілюючих предметів).

Таким чином, ідеальним варіантом для визначення готовності до школи є індивідуальна діагностика дитини психологом і педагогом, причому підібрана із врахуванням специфіки школи, в яку планується віддати дитину. Однак, у будь-якому випадку, батькам буде корисно знати, розвиток яких здібностей передбачає «шкільна зрілість», що очікується від майбутнього першокласника.

У понятті «шкільна зрілість» (чи готовність до школи) традиційно виділяють три аспекти: інтелектуальний, емоційний і соціальний. Розглянемо кожен з них. Інтелектуальна зрілість передбачає певний рівень розвитку мислення, мовлення, уваги, пам'яті, сприйняття та дрібної моторики дитини. Для їх діагностики існують цілі комплекси психологічних методик, але їх застосування потребує певних знань і навичок. Тому пропоную вам самостійно визначити ступінь розвитку цих здібностей, спостерігаючи за діяльністю вашого сина чи дочки.

Отже, майбутній першокласник повинен мати:
- достатньо розвинуте сприймання — вміти виділяти фігуру з фону, визначати контури окремих фігур серед декількох накладених одне на одного зображень, відрізняти близькі, але не однакові фігури;
- досить високий рівень розвитку уваги — вміти концентрувати свою увагу на завданні, яке виконується, хоча б 10-15 хвилин, навіть якщо воно йому не зовсім до вподоби;
- розвинуті тонкі рухи руки (дрібна моторика) і координацію своїх дій — дитина повинна вміти упевнено працювати ножицями та олівцями, намальовані лінії мають бути чіткими, прямими (звичайно, не такими, як у дорослих, але й не тремтячим зигзагом), вона вже повинна вміти повторити зразок запропонованого візерунку чи малюнка, ділити цей зразок на частини (орієнтуючись у просторі за критеріями «праве — ліве», «верх — низ»);
- обсяг пам'яті, достатній для запам'ятовування з першого разу інструкції до завдання та утримання її в процесі всього його виконання;
- добре розвинуте наочно-образне мислення — уміти створювати завершені образи з конструктору, різних матеріалів, мозаїки, на власному малюнку;
- основи словесно-логічного мислення — діти до шести років повинні навчитися виокремлювати суттєві ознаки предметів, проводити нескладні логічні роздуми (наприклад, встановлювати послідовність подій), порівнювати предмети, робити висновки, виявляти взаємозв'язки між поняттями, будувати речення за аналогією із зразком, робити узагальнення (наприклад, об'єднуючи одним словом «транспорт» автобус, трамвай і вантажівку) і на основі засвоєних узагальнень здійснювати класифікацію;.
- сформовані операції мислення, такі, як аналіз і синтез — дитина повинна вміти проаналізувати закономірності у ряді явищ (знаків, символів), виділити окремі складові частини у предметі (слові, числі), а також навпаки, з окремих складових створити загальну картину.
Категорія: Дбайливим батькам | Переглядів: 2227 | Додав: admin | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Календар
«  Березень 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
Mini chat